Stedsegrønt-hele året






Stedsegrønt..... 
Jeg har ikke skrevet så meget om stedsegrønne buske eller træer.
Kirkegårdstræer kalder jeg dem.
Egentlig er det fordi jeg ikke er så glad ved dem.
Ikke fordi det skulle afholde mig fra at skrive om dem, jeg har fx. jo også skrevet om ræddiken.
Ræddiken er radisens storesøster... Men det er en anden historie.
Det er ikke fordi der ikke findes flotte stedsegrønne buske træer og buske.
Synes bare at de er flotteste der hvor de naturligt hører hjemme og ikke i haven.
" men det er jo dejligt at der er noget grønt at kigge på hele året også om vinteren" 
Kan jeg høre min mor sige.
Ja og det er måske netop det.
De er grønne om vinteren.
De er også grønne om foråret og efteråret.
Og selvfølgelig også om sommeren.
De er grønne hele året.
Havde de bare været noget andet om sommeren, så havde jeg været solgt.
"det er jo dejligt med noget grønt at kigge på om vinteren, og så er de jo så fine og gule om sommeren"
Se det ville være noget.
Men de forandre sig ikke.
De er grønne og kedelige hele året.
Hele året.
Også om vinteren.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar