Paradisæbler


Jeg har altid haft svært ved at se ideen med at have et frugttræ, der gav frugt som man ikke rigtigt kunne bruge til noget. Derfor har jeg heller aldrig interesseret mig så meget for paradisæbletræer. Jeg elsker æbler og har mange forskellige æbletræer i haven, men alle gode spiseæbler.
Der er mange forskellige sorter af paradisæbletræer, det der varierer er blomsterfarve og farve og størrelse på frugten. Nogle sorter har mange små æbler og andre har større æbler.
Grunden til at jeg har ændret opfattelse af paradisæbletræerne er at jeg i mit køkken har et stort vinduesparti ud mod haven. Her elsker jeg at sidde med min kaffe og kigge ud på de mange små fugle som flokkes på foderbrættet. Jeg har opdaget at fuglene er vilde med naboens paradisæbler og tænker at det er ideelt at have sådan et udenfor mit vindue.
Æblerne hænger på længe efter det har været frost og det er tilmed flot at se på.
om foråret får træerne smukke blomster og det med at man ikke rigtigt kan bruge frugten til noget, passer ikke helt.
man kan lave snaps på ælerne og man kan lave paradisæblegele.
Jeg har været rundt og kigge på mange sorter og har fundet et jeg skal have. Ved dog ikke hvad det hedder...



Ingen kommentarer:

Send en kommentar