Så kom sneen.....tid til havearbejde


Jeg må indrømme, at jeg ikke tog det helt seriøst, da DMI varslede snestorm her i weekenden.
Og her på en kold og snefuld lørdag,  hvor de fleste nok sidder lunt indendøre og drikker kakao og googler billige vinterdæk, ja der er jeg selvfølgelig taget på planteskole.
Jeg havde set mig lun på et par fine små træer,  sidst jeg var der, og hvis de skulle hjem i haven i år, skulle det være nu.
Det er to ildløn (Acer tataricum subsp. ginnala), som jeg glæder mig meget til at se til næste efterår, hvor de får knaldrøde blade.
Havevejr er det dog ikke og rodklumpen, havde da også suget så meget vand, inden jeg nåede hjem, at det var umuligt at få dem af traileren. Så nu står de på vognen i haven, dækket over med vintermåtter, og venter på jeg kan leje en palleløfter imorgen og få dem trukket ned bag i haven hvor de skal stå.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar