Frøkapsel fra Brachytion acerifolius




Brachytion acerifolius kaldes også for Australsk flammetræ pga. de fine røde blomster som det springer ud med i tusindtal så det på afstand ligner der er ild i det... med lidt god vilje og fantasi dog. Men flot er det.
Brachytion acerifolius er et udbredt park og vej træ i Sydeuropa.
Det får nogle meget store frøkapsler fyldt med store gule ærtelignende frø.
Jeg tager gerne lidt med hjem hver gang jeg er sydpå og jeg har haft fint held med at få dem til at spire og gro. På nuværende tidspunkt har jeg et 4 år gammelt træ stående i stuen. Det er næsten 2 meter højt om sommeren står det i haven.
Brachytion acerifolius er ikke den mest udbredte stue/ krukkeplante, hvorfor ved jeg ikke for den er rigtigt fin.
Når den bliver for høj kan den fint skæres ned.
Jeg har masser af frø så er du interreseret så skriv en kommentar og jeg sender gerne nogle med posten kvit og frit.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar