Berlin zoo- Fucked up panda ll


I foråret 2012 besøgte jeg Berlin zoo med min familie, det var sjovt og spændende, på den helt rigtige og børnevenlige måde. Der var både candyfloss og legeplads til ungerne og fadøl og  pølser med sennep til de voksne. I øvrigt var det en rigtig fin gammel zoologiskhave der på alle måder kun kan anbefales om man er til den slags.
Jeg må indrømme at jeg er lidt en nørd hvad zoologi angår og jeg havde set meget fremtil, nok også talt en del om og trods generel manglende interesse fra resten af familien, aligevel formået at skrue en stemning op omkring Pandaen. Det er ikke mange steder i verden man har mulighed for at se en levende panda bjørn, men Berlin zoo var et af dem. Bao Bao hed den 34 år gamle panda, hvilket åbenbart er meget for en panda skulle det senere vise sig.
Det endte ikke godt,  og den gang skrev jeg et meget kort indlæg om det som kan læses her Fucked up panda 

selvom billedet jo nok siger det hele.
Kort summeret: Så havde Bao Bao nok ikke en af sine bedste dage, og jeg kunne da også kort tid efter læse at Bao Bao var afgået ved døden. "Dyret sov ganske roligt ind", siger zoodirektør Bernhard Blaszkiewitz ifølge DR.dk . Hvilket jo ikke er svært at tro og man kan nemt få den tanke at det var det Bao Bao var i fuld gang med den dag jeg og familien var på besøg. - Bao Bao vil aldrig blive glemt, siger kurator Heiner Klös fra Berlin Zoo i samme forbindelse  ifølge nyhedsbureauet AFP, og det er jo betryggende.

Var det ikke fordi jeg var så heldig igen i dette forår at gæste Berlin zoo sammen med familien, havde jeg nok glemt alt om Bao Bao.

Denne gang var der ikke skruet nogen stemning op og jeg gik direkte efter fadøl og pølse med sennep.
Det var først da turen gik forbi Bjørnene at jeg kom i tanke om  Bao Bao.

Det er den  sorte himalayabjørn, Kravebjørnen eller Ursus thibetanus.
Den sover...
Har lavet en googlesøgning og hverken  Heiner Klös eller Bernhard Blaszkiewitz har været ude og sige noget i medierne. 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar