Flytning af store træer

Så kom de nyindkøbte ildløn på plads.
Det er langt fra de største træer, jeg har plantet i haven, men de var svære at håndtere da rodklumpen havde suget meget vand.
Jeg har efterhånden udviklet en fin teknik til at få de store træer på plads.
På planteskolen læsser de træet op på traileren med en gaffeltruck.
Når jeg kommer hjem med det, vipper jeg traileren og trækker træet ned på en palle(Dette kan godt kræve lidt hjælp fra venner og naboer).
Jeg lejer en palleløfter i det nærmeste byggemarkede (50kr pr. dag), og trækker træet derhen hvor det skal stå.
For ikke at køre fast i græsset med palleløfteren ligger jeg nogle krydsfiner plader ud, som jeg kan køre på.
Det kræver lidt teknik og omtanke at få træet vendt på den rigtige måde når det skal ned i hullet.
Når det først er vippet ned i hullet er det meget svært at flytte på.
Jeg planter altid de store træer, så de står i en lille fordybning, dette gør det nemmere at vande dem.
Og de skal have meget vand det første år.
Jeg køber altid mine store træer på Magtenbølle planteskole.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar